tisdag 8 maj 2012

Njutbart tidsfördriv

I väntan på att mitt spinna-rum blir klart med belysning och bänkar så har jag placerat min älsklings-spinnrock i hallen bredvid marsvinsburen. De får sällskap och jag njuter av att spinna. Jag hittade faktiskt tre kardade flor av hingsten Triton (ägs av Ulrika Westblom, Adora Alpacka) så de måste jag spinna upp. Jag har trott att jag var färdig med hans ull men nepp så var inte fallet. Och jag har nog en förklaring, ganska godtagbar.. I förra huset fick jag gömma och placera ull, spinnutrustning, kardgrejer, nystan, kardflor osv över hela huset eftersom jag inte hade något hobbyrum. Det var ull i lådor under sängarna, i skåp, i klädkammaren, i barnens rum osv. Nu när allt är samlat så dyker det upp grejer :)
Så, jag fick njuta av Tritons ull lite till, den är verkligen fantastisk att spinna för hand. Hoppas det går i arv till hans avkommor, kan i så fall varmt rekommendera att köpa föl efter Triton. Eller kanske bara ull?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar