fredag 27 april 2012

Klippning idag och de är fortfarande blöta!

I onsdags regnade det här, heela långa dagen. Så på kvällen vid tiotiden stängde jag in alpackorna i deras ligghall så de skulle hinna torka upp. I går, torsdag, på kvällen flyttade vi dem in i ladan istället med massa ny halm och ställde upp båda jätteportarna på vid gavel så det skulle fläkta dem torra. Och nu när jag gick ner till dom på fm så är de fortfarande (!) blöta.... Suck. Tittar ut på himlen.. Moln som ser blöta ut men det är uppehåll... Det blåser lite och känns tryckande sådär som det gör innan det åskar. Konstaterar då att våra alpackor är stora Wettexdukar, de suger åt sig fukten i luften.
Så, jag hämtade ett gäng bygg-grindar och satte upp en fålla ut ur ladan och in till gamla fållan o så öppnade jag upp så de kan gå fritt ut o in.. NU ska de väl hinna torka.. Hoppas.

Jag ska ta med kameran ner till klippningen, får se om man hinner fota något :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar