tisdag 16 augusti 2011

Nya leksaker

Idag har jag gjort ett klipp via Blocket! Hittade en Ashford kardmaskin samt en Ashford traveller spinnrock för otroliga 3900:-! Det är hälften av vad det kostar nytt. Och jag tycker grejerna ser provade ut, inte använda på riktigt! Mmm mums! Spinnrocken är liten, lätt att bära och flytta. Den är enkeldriven och har ett plastsnöre som motstånd över spolen där man kan justera indraget. Men, jag tycker det verkar skumt för spolen snurrar inte alls när linan ligger på, även om den är helt lös? Då blir det ju knas? Hmm. Rocken måste smörjas upp ordentligt innan jag provar spinna på den, det verkar vara en helt annan teknik än den jag är vam att jobba med. Det jag tror är att man kan göra tok-tunt garn med denna rock.
Men, jag får nog hålla mig lite till.
Vi har fått tunga besked på jobbet och den energi man har ska man vara rädd om. Och vi står mitt i en husförsäljning dessutom. Hej och hå..
Idag kom förresten nya katalogen från Gudruns Ullbod! Åååh vill köpa allt! Färg, väv OCH den elektriska spinnmaskinen! Tänk då kan man placera den på ett höj och sänkbart bord, det är ju kanon när man spinner länge! Och spinna länge, det är så det kommer bli om inte alls länge... Nu gäller det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar