onsdag 10 augusti 2011

En blogg är startad

Ja nu är steget taget.. för mig att få ett ställe där jag kan skriva av mig om mina alster, mina funderingar och alpackans fantastiska ull.
Just nu jobbar jag med flera saker samtidigt...
* Spinner garn av alpacka-hingstarna Triton (kol-svart) och Ambersun Romelius (Medium Fawn) åt deras ägare Westblom.
* Spinner garn av alpacka-valacken Tamya åt ägare Block.
* Spinner eget garn av vår egen alpacka-tös HA Amorina
* Förbereder vit alpacka-ull till den kurs jag ska gå fre-sön... jag ska lära mig färga ullen med naturliga metoder. Ska bli enormt spännande! Igår tvättade jag upp massor av ull, det ligger nu på tork och kommer vara torrt till på fredan.

Här ser ni bilder på ull från igår. Det är först bild på otvättad och orensad ull. Nedan ser ni den nytvättade ullen ligga på tork


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar