fredag 24 augusti 2012

Lönspinna ull

Till alla er som funderar på att låta någon handspinna/lönspinna er ull så kommer här vad jag tar i ersättning om ni anlitar mig.

För rensad vuxen alpackaull, otvättad, så tar jag 2:- per spunnet gram garn.

För rensad babyalpackaull, otvättad, så tar jag 2.50:- per spunnet gram.

Vill ni att jag tvättar ullen så tillkommer 0.50:- per spunnet gram.

Svinnet när man handspinner är otroligt litet, jag kan ta hand om nästan hela ullen och plockar enbart bort de bitar som absolut inte går att spinna.
Ullen bör vara över fem cm lång och mängden minst 50 gram.

Jag spinner även hund, katt, lama och andra djur. Oftast får man blanda upp den ullen med alpacka för att få den mer följsam. Jag spinner inte fårull.

Maila om du är intresserad

/Sofia 'Spinnare' Leijon
Sofia@hogalund.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar