onsdag 25 januari 2012

Fiberfrustration

Sitter här och bläddrar på nätet, läser om fantastiska "Art Yarns" som finns där ute och känner hur inspirationen står och slår mig i nacken
*dunk*
*dunk*

Ååååh vad jag vill börja färga fiber!!! Jag har alla grejer hemma, jag har mängders mängder med ljus ull... så vad stoppar mig? JO husförsäljningen! Vi har, i över fyra månader, försökt sälja vår lilla gård. Vi har hittat ett annat ställe två mil norrut med riktig lada och riktiga gamla härliga beteshagar. Som gjort för alpackauppfödning och kurser. Vi har haft visning på visning av gården och flera par har varit väldigt intresserade men blivit stoppade av banken som inte ger lån så lätt.
Nu på fredag är det dags igen, visning alltså.

Alla dessa visningar innebär ju att huset ska vara i perfekt skick, med andra ord -inga färgexperiment! Jag som längtar efter att starta upp vänliga långa färgningar som är skonsam mot fibern, men det innebär ju att burkar o byttor behöver stå i fred ganska lång tid för att färgen ska växa ordentligt.

Sååå, håll nu tummarna för oss på fredag. Måtte detta vara vår allra sista husvisning....
För här kommer det skapas Art Yarn framöver .-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar